Klantgerichtheid

Definitie van de competentie Klantgerichtheid

Het beoordelen van de waarde, het belang of de kwaliteit van de dingen of mensen.

Waaraan herken je Klantgerichtheid

  • Klanttevredenheid: toont inzet om de wensen van klanten te achterhalen. Is erop gericht en zorgt ervoor dat de klant tevreden is, maar zit wel op basis van gelijkwaardigheid aan tafel.
  • Afstemming: kent de specifieke problemen van de klant en baseert daar acties op.
  • Relatiemanagement: investeert in een lange termijn relatie met klanten om de relatie te behouden of te verdiepen.
  • Co-makership: is op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen bij de klant en speelt daarop in zonder het eigen zakelijk belang tekort te doen.
  • Klachtenbehandeling: neemt klachten van klanten serieus en zorgt ervoor dat klanten zich begrepen en geholpen voelen.

Ontwikkelbaarheid van Klantgerichtheid

Klantgerichtheid is vrij moeilijk te ontwikkelen





Alle competenties

Vragen

135

Competenties

28

Tests

25453